Maak gebruik van een
offerte sjabloon

Offerte maken in Word

Een offerte maken in Word gaat gemakkelijk door offerte sjablonen. Onze experts staan klaar om u hierbij te helpen.

Offerte maken in Word? Maak gebruik van een offerte sjabloon!

Een offerte maken in Word kost u wellicht veel tijd. Iedere keer weer de teksten kopiëren, controleren of de bedrijfsnaam overal wel goed is geschreven en dan moet ook nog eens de prijstabel helemaal in orde zijn.

Maak daarom gebruik van een Word sjabloon. Word sjablonen helpen om de prijsopgave juist weer te geven. Ook kunt u gebruikmaken van intelligente functies. U hoeft slechts eenmaal de bedrijfsnaam van de nieuwe klant in te vullen en deze naam wordt overal in het document aangepast. Of laad automatisch adresgegevens van een klant in dankzij een koppeling met uw CRM-systeem. Ook handig: voorgeschreven teksten en prijzen met één klik invoegen. Het is haast onmogelijk om een foutje te maken.

Zo maakt u makkelijker een offerte in Word

1. Maak een sjabloon, van waaruit u werkt. U hoeft hierdoor niet de volledige opmaak opnieuw te maken. Online zijn veel gratis sjablonen te vinden. U kunt ook eenmalig een professioneel offerte sjabloon laten maken door Office-experts.nl, zodat uw huisstijl goed wordt doorgevoerd. Dankzij de huisstijl ziet een potentiële klant direct dat hij of zij met u zaken doet.

2. Kies een goede schrijfstijl. Wij adviseren om gebruik te maken van een intelligente functie in het sjabloon om te wisselen tussen ‘u’ en ‘jij’. Klanten die je niet goed kent, spreek je aan met ‘u’. Klanten waar je al een goede zakelijke relatie mee hebt, kun je weer met ‘jij’ aanspreken.

3. Start altijd met een inleiding, waarin je een persoonlijke tekst schrijft. Laat zien dat je luistert naar de wensen van de klant en dat je de oplossing hebt. Let daarbij op de bewoording van de oplossing. Gebruik woorden of argumenten die de klant heeft gebruikt tijdens een eerder gesprek. Dat laat zien dat je hem of haar begrijpt en dat je aandacht geeft.

4. Plaats niet teveel informatie in een offerte. Teveel tekst leidt af. Je kunt beter verwijzingen gebruiken naar bijlagen of pagina’s op jouw website (bijv. voor de algemene voorwaarden en meer informatie over de dienstverlening of het product). Wil je per se voordelen of informatie noemen? Gebruik dan opsommingen.

5. Staan de prijzen er in? Heb je duidelijk aangegeven of de prijs inclusief of exclusief btw is? En heb je tevens een geldigheidsdatum gebruikt? Laat een offerte altijd even controleren door een collega. Misschien staan er nog een paar spel- of stijlfouten in de offerte. Daarna kun je de offerte ondertekenen en versturen.

6. Bel een offerte na. Als een klant vragen heeft, kun je door een telefonisch gesprek drempels wegnemen. Een klant gaat dan sneller akkoord met jouw offerte.

Sneller een offerte maken

Veel accountmanagers maken zelf offertes. Dit is niet het leukste werk en het kost al snel een paar uur per week. Laat accountmanagers doen waar ze goed in zijn: verkopen! Een intelligent sjabloon verdient zichzelf binnen een paar gesprekken weer terug. Word sjablonen kunnen meer zijn dan alleen een juiste opmaak en positionering van gegevens. Een Word sjabloon kan ook slim gemaakt worden, bijvoorbeeld door extra functionaliteiten toe te voegen op het lint van Word. Ook is een directe koppeling met jouw CRM-systeem mogelijk. Office-experts.nl heeft veel koppelingen beschikbaar voor de meest gebruikte CRM-systemen.

Direct een offerte sjabloon laten maken?

Bent u geïnteresseerd? Of wilt u een bestaand sjabloon aanpassen of juist uitbreiden met intelligente functies? Laat het ons weten en wij sturen u een scherpe offerte. Onze experts staan voor u klaar!

Hoe kunnen wij jou helpen?

Als je wilt weten hoe wij jou kunnen helpen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Je kunt ons bereiken door te bellen, e-mailen of het formulier op onze website in te vullen.